Leverans

Gratis frakt

När du handlar hos Unoliving.se är frakten gratis, oavsett var du bor i Sverige. Din order levereras till din tomtgräns om du bor i villa samt fram till porten om du bor i lägenhet – mellan kl. 08-17 på helgfria dagar. Inbärning ingår ej.

Leveransförlopp

När du har köpt en vara på Unoliving.se, får du löpande information från oss, så att du vet när din vara kommer att levereras:

  • Senast 2 vardagar efter beställning, får du ett estimerat leveransdatum per mail.
  • Dagen innan leveransdatumet, får du ett SMS med en 4 timmars leveransintervall för leverans nästföljande dag. Här finns även kontaktuppgifter till transportören, om leveranstiden inte passar.

Misslyckad leverans

Om ingen är hemma när leverans sker och ni inte har avtalat att paketet får ställas utanför, skickas paketet tillbaka till transportörens terminal. Härefter kontaktar vi dig för att bestämma en ny leveranstid.

Transportskada

Skulle du mot förväntning motta ett skadat paket, eller om du upptäcker en skada på varan, ska detta anmälas inom 24 timmar, från det att du har mottagit paketet. Anmälan ska skickas via e-post.

Skicka följande information till kundservice@unoliving.se
- Ordernummer
- Vilken del som är skadad
- Foto på emballaget uvändigt
- Foto på emballaget invändigt
- Foto på själva skadan

Om du mottar ett paket med synliga skador,  uppmanar vi dig att neka paketet eller motta det med förbehåll. Nekas paketet, returneras det till oss och vi anmäler det till transportören.

Reklamation

Skicka ett mail till vår kundservice på kundservice@unoliving.se
Mailet ska innehålla:
- Ordernummer
- Beskrivning av reklamationen
- Bilder

Vanliga frågor omkring leverans

När skickar Unoliving.se varan till mig?

Den genomsnittliga leveranstiden är 1-2 veckor. Du får en orderuppdatering per mail, senast 2 vardagar efter beställning, med ett förväntat leveransdatum. Skulle det förekomma ändringar i leveransdatumet, får du en ny orderuppdatering.

Kan jag själv hämta mina varor?

Nej, tyvärr. Vi har inga fysiska butiker, showrooms eller lager, där du kan hämta varorna.

Vilken tid på dagen levereras varan?

Vår leverans som är gratis (till huvuddörr i gatuplan) – sker i tidsrummet 8-17. Du får ett SMS dagen innan leverans med en 4-timmars leveransintervall.

Jag kan inte vara hemma på leveranstidspunkten, vad gör jag?

Om du inte är hemma på leveransdatumet, eller om du har en önskan till specifikt leveransdatum, ber vi dig att kontakta oss på kundservice@unoliving.se eller ring på 08-446 836 26 snarast möjligt. Innan du kontaktar oss, ber vi dig att överväga om transportören eventuellt får sätta dina varor utanför, t.ex. i carporten.

Måste jag personligen kvittera för försändelsen?

Personen som är hemma vid leveransen, ska kvittera för att man har mottagit det. Om du informerar oss per e-post att varan får ställas utanför (t.ex. carporten), gäller detta som kvitto. Varan får härefter ställas utan kvittering, men transportören tar en bild av varan på stället, som dokumentation. Var uppmärksam på att ansvaret nu ligger hos dig som kund, efter att varan levererats som avtalat. Vår transportör och Unoliving.se är inte ansvariga för eventuella skador eller försvinnande.

Vad gör jag om varan är skadad?

Om du upptäcker att varan eller emballaget har skadats under leverans, kan du ta emot varan med förbehåll. Du tar förbehåll för att du har mottagit varan, genom att notera det på transportörens fraktsedel innan du skriver under. Du kan även neka varan. Kontakta oss direkt och inom 24 timmar på kundservice@unoliving.se eller 08-446 836 26 och meddela att du har nekat leverans av varan. Om emballaget är intakt och du ändå upptäcker att varan är skadad eller defekt, ska du anmäla det till vår kundservice.

Vad bör jag göra när jag får leveransen?

När du får dina varor, ska du alltid kontrollera att du har fått samtliga delar i din order. Kontrollera även synliga skador. Om emballaget har skador, ska du kvittera med förbehåll.

Vilka dagar levererar ni varor?

I samarbete med ColliCare, levererar Unoliving.se alla helgfria vardagar.

Vad är mitt ansvar vid leverans?

Du tar över ansvaret för varan så snart transportören har levererat varan till dörren och du har kvitterat för paketet.

Copyright © 2013-2017 Magento, Inc. Alla rättigheter reserverade.