• Om du har frågor till en produkt eller en beställning:

    Kundservice telefon: 08-446 836 26 (Måndag – fredag 10-16)
    Chat: Du kan chatta med oss, måndag – fredag 10-15
    E-post: kundservice@unoliving.se 
    Vi besvarar ditt mail inom 48 timmar på helgfria vardagar.

    (vänligen skriv ditt ordernummer om du redan har beställt från oss)
    Observera att Unoliving.se endast säljer produkter online och har därför varken en butik eller showroom.

    Om du är influencer eller journalist och är intresserad av material eller ett samarbete:

    Telefon: 08-446 836 26
    (Måndag – fredag 9-15)
    E-post: marketing@unoliving.com

    Följ oss:

    Följ oss på Facebook

    Följ oss på Instagram

  • Gratis frakt

    När du handlar hos Unoliving.se är frakten gratis, oavsett var du bor i Sverige. Din order levereras till din tomtgräns om du bor i villa samt fram till porten om du bor i lägenhet – mellan kl. 08-17 på helgfria dagar. Inbärning ingår ej.

    Leveransförlopp

    När du har köpt en vara på Unoliving.se, får du löpande information från oss, så att du vet när din vara förväntas att bli levererad:

    • 2-4 vardagar efter beställning får du ett estimerat leveransdatum skickat per mail.
    • 1-2 dagar innan förväntat leveransdatum, får du en SMS-avisering med en 4 timmars leveransintervall för leveransdagen. Om leveransdagen eller tiden inte skulle passa, finns det möjlighet att boka in en ny dag/tid, genom att kontakta fraktbolaget. 

    Misslyckad leverans

    Om ingen är hemma när leverans sker och ni inte har avtalat att paketet får ställas utanför, skickas paketet tillbaka till transportörens terminal. Härefter kontaktar vi dig för att bestämma en ny leveranstid.

    Transportskada

    Skulle du mot förväntning ta emot ett skadat paket, eller om du upptäcker en skada på varan, ska detta anmälas snarast möjligt och inom 24 timmar, från det att du har mottagit paketet. Anmälan ska skickas via e-post.

    Skicka följande information till kundservice@unoliving.se
    - Ordernummer
    - Vilken del som är skadad
    - Foto på emballaget uvändigt
    - Foto på emballaget invändigt
    - Foto på själva skadan

    Om paketet har synliga skador, uppmanar vi dig att neka leverans eller ta emot det med förbehåll. Nekas paketet, returneras det till oss och vi anmäler det till transportören.

    Reklamation

    Skicka ett mail till vår kundservice på kundservice@unoliving.se
    Mailet ska innehålla:
    - Ordernummer
    - Beskrivning av reklamationen
    - Bilder

    Vanliga frågor omkring leverans

    När skickar Unoliving.se varan till mig?

    Den genomsnittliga leveranstiden är 2-3 veckor. Du får en orderuppdatering per mail, 2-4 vardagar efter beställning, med ett förväntat leveransdatum. Skulle det förekomma ändringar i leveransdatumet fram tills varan skickas från lagret i Danmark, får du en ny orderuppdatering.

    Kan jag själv hämta mina varor?

    Nej, tyvärr. Vi har inga fysiska butiker, showrooms eller lager, där du kan hämta varorna.

    Vilken tid på dagen levereras varan?

    Vår leverans som är gratis (till huvuddörr i gatuplan, eller till tomtgräns) – sker i tidsrummet 8-17. 1-2 dagar innan förväntad leverans får du en SMS-avisering med en 4-timmars leveransintervall för leveransen. 

    Jag kan inte vara hemma på leveranstidspunkten, vad gör jag?

    Om du inte är hemma på den föreslagna leveransdagen, eller om du önskar få leverans en annan dag, ber vi dig att kontakta Collicare genom att klicka på länken i SMSét eller på telefon 010-1993800 snarast möjligt efter att du har mottagit SMS-aviseringen. 

    Måste jag personligen kvittera för försändelsen?

    Endast mottagaren på försändelsen kan kvittera för leveransen. Om du informerar oss per e-post att varan får ställas utanför (t.ex. carporten), gäller detta som kvitto. Varan får härefter ställas utan kvittering och transportören tar en bild av varan, som dokumentation. Var uppmärksam på att ansvaret nu ligger hos dig som kund, efter att varan levererats som avtalat. Vår transportör och Unoliving.se är inte ansvariga för eventuella skador eller försvinnande.

    Vad gör jag om varan är skadad?

    Om du upptäcker att varan eller emballaget har skadats under leverans, kan du ta emot varan med förbehåll. Du tar förbehåll för att du har mottagit varan, genom att notera det på transportörens fraktsedel innan du skriver under. Du kan även neka varan vid synliga skador på själva varan. Kontakta oss direkt och inom 24 timmar på kundservice@unoliving.se eller 08-446 836 26 och meddela att du har nekat leverans av varan. Om emballaget är intakt och du ändå upptäcker att varan är skadad eller defekt, ska du anmäla det till vår kundservice.

    Vad bör jag göra när jag får leveransen?

    När du får dina varor, ska du alltid kontrollera att du har fått samtliga delar i din beställning. Kontrollera även synliga skador. Om emballaget har skador, ska du kvittera med förbehåll.

    Vilka dagar levererar ni varor?

    I samarbete med ColliCare, levererar Unoliving.se alla helgfria vardagar.

    Vad är mitt ansvar vid leverans?

    Du tar över ansvaret för varan så snart transportören har levererat varan till dörren och du har kvitterat för paketet.

  • HUR GÖR JAG OM JAG HAR ÅNGRAT ETT KÖP?

    När du handlar hos Unoliving.se, har du som kund alltid rätt att ångra köpet, utan att ge något skäl, inom 30 dagar från att du har mottagit varan. Du ska bara meddela oss att du ångrar köpet och därefter returnera varan till oss. Skicka ett mail till oss på kundservice@unoliving.se

    Om den 30:e dagen är en lördag, söndag eller helgdag utlöper tidsfristen efterföljande vardag. I tillfälle där du har beställt flera varor på samma order, men med olika leveranstider, gäller dina 30 dagars öppet köp från det att du har mottagit den sista varan.

    Om varans skick har förändrats i den utsträckning att den inte längre går att sälja till en annan kund, dvs. har monterats, blivit använd eller på annat sätt gör att den inte längre kan betraktas som ny, förbehåller vi oss rätten att göra ett avdrag på försäljningspriset. Detta gäller även i tillfälle där originalförpackning saknas eller är skadad.

    Om du kastar förpackningen , mister du möjligheten för att returnera varan. Det är därför bra att spara förpackningen, tills du har bestämt dig om du vill behålla varan.

    Du betalar själv för kostnaden av din retur.

    Ångerrätt gäller inte på specialframställda varor.

    HUR RETURNERAR JAG VARAN TILL UNOLIVING.SE?

    Unoliving.se beställer hämtning av varan i samband med produktskada, felleverans och ångrat köp. Varan ska alltid packas in försvarligt och i originalförpackning och emballage. Du har själv ansvar för varan, fram till vi har mottagit den. Ta eventuellt ett foto på varan och emballaget, innan du skickar den. Varan hämtas alltid på den leveransadress som du uppgav vid beställning.

    Du betalar själv för returfrakten vid ångrat köp. Beloppet för returfrakten dras av på beloppet på varan som du får tillbaka.

    Om upphämtning inte är möjlig på den bestämda tiden, till exempel på grund av att varan inte är tillgänglig eller inte är inpackad, ska beloppet för returfrakten ändå betalas.

    VEM BETALAR FÖR RETURFRAKTEN OM JAG HAR ÅNGRAT MITT KÖP?

    Om du har ångrat ett köp, betalar du själv för fraktkostnaden tillbaka till oss. Beloppet för returfrakten dras av på beloppet på varan som du får tillbaka.

    Varans vikt Returfrakt
    1-10 kg Kr. 120,-
    11-50 kg Kr. 250,-
    51-100 kg Kr. 350,-
    101-499 kg Kr. 450,-

    ÅTERBETALNING

    När vi mottar varan, kontrollerar vi den och du får därefter tillbaka beloppet som du har betalat vid köpet - minus eventuella fraktkostnader och värdeminskning. Beloppet blir alltid återbetalat på samma sätt som du har betalat köpet med. Om du t.ex. har betalat med kort, återbetalas beloppet till samma kort som du betalade med.

    Det kan gå upp till 30 dagar innan pengarna är återbetalade, beroende på bank och betalsätt.

    OBSERVERA:

    Du kan mista ditt köpsbelopp, helt eller delvist i tillfälle där varans värde har minskat på grund av:

    1. du har monterat varan eller använt den.

    2. den har blivit skadad, under tiden du hade ansvar för den.

    3. du har hanterat varan på ett sätt som inte var nödvändigt för att kunna fastställa varans egenskaper.

    4. Varans originalförpackning saknas eller är skadad.

    HUR OCH NÄR FÅR JAG TILLBAKA PENGARNA?

    Du kan förvänta att få tillbaka pengarna när vi har mottagit och kontrollerat varan. Beloppet återbetalas alltid på samma sätt som du betalade ordern med. Om du t.ex. har betalat med kort, återbetalas beloppet till samma kort som du betalade med.

  • På Unoliving.se kan du betala på flera olika sätt:

    Kortbetalning

    Betala avgiftsfritt och säkert med kort på Unoliving.se. Vi använder en betalningsgateway från Epay, som betyder att all data är krypterad. Det du behöver fylla i är kortnummer, kortets giltighetstid samt CVC kod. Beloppet reserveras på ditt konto så snart du godkänner ordern. Det är alltid först när varan är skickad från oss eller vår leverantör, som beloppet dras från ditt konto. Unoliving.se använder VBV (Verified By Visa) som är en global säkerhetsstandard framställd av VISA och Mastercard, för betalning online.

    Så gör du:

    • Lägg dina önskade produkter i varukorgen
    • Gå till kassan och välj ”Kortbetalning”
    • Klicka på "Slutför köp" och skriv in dina kortuppgifter
    • Genomför betalningen och din beställning
    • Du får en orderbekräftelse per mail (kontrollera även din skräppost/spammail)
    • Vi skickar dina varor så snabbt som möjligt

    Klarna faktura och delbetalning

    I samarbete med Klarna erbjuder vi dig att betala med faktura eller genom delbetalning. Fakturan skickas ut per mail i samband med ditt köp. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar, medan en avbetalning görs i egen takt. Vid köptillfället görs en kreditprövning, som i vissa fall betyder att en kreditupplysning tas. Mer information och fullständiga villkor om Klarna faktura hittar du här. Läs mer om Klarna delbetalning här. För information om din betalning, kontakta Klarnas kundservice.

    PayPal

    Smidig, trygg och säker betalning med PayPal.

    PayPal fungerar som en ”elektronisk plånbok”, med pengar som du kan ha stående på kontot. Hos Unoliving.se är det enkelt och gratis att betala med ditt PayPal konto.

    Så här gör du:

    • Lägg dina önskade produkter i varukorgen
    • Gå till ”Kassan” och välj ”PayPal”
    • När du klickar på ”Slutför köp” knappen, skickas du vidare till PayPal.com
    • Logga in på ditt PayPal konto med din e-post och password
    • Bekräfta beloppet som du ska betala till Unoliving.se och klicka på ”Pay now”
    • Du skickas tillbaka till Unoliving.se och din beställning är nu registrerad hos oss

    Vi skickar en orderbekräftelse per mail – och varorna skickas därefter snarast möjligt

  • På Unoliving.se har vi ett stort sortiment av kvalitetsmöbler och du handlar enkelt och säkert. Vi skickar varan direkt från vår leverantör, för att kunna ge dig de bästa priserna och bästa sortimentet. Frakten är gratis, oavsett hur mycket du handlar för.

    Vi är Trygg E-handel certifierade, som betyder att du kan känna dig helt trygg när du handlar hos oss.

    Följande köpvillkor gäller på köp med leverans i Sverige. Unoliving.se ägs och drivs av Unoliving A/S, CVR-nr. 34056099, Dalsagervej 25F, 8250 Egå, telefon 08-446 836 26.

    Beställning och betalning

    När du handlar på Unoliving.se ska du ha fyllt 18 år samt kunna betala med ett betalkort som vi accepterer. Det är även möjligt att betala med Klarna faktura, Klarna delbetalning och PayPal. Om du inte har fyllt 18 år, kan du ändå handla med målsmans godkännande. Alla varor är producerade för användning i privata hem.

    Du väljer de varor du vill beställa och lägger dem i "Varukorgen". Du kan när som helst ändra innehållet i varukorgen.

    Du kan betala med:

    • VISA

    • Visa Electron

    • Mastercard

    • American Express

    • Klarna Faktura

    • Klarna Delbetalning

    • PayPal

    Om  du betalar med kort, sker det genom en säker och krypterad förbindelse via SSL (Secure Sockets Layer) som uppfyller kraven för PCI DSS och är din garanti för ett säkert onlineköp. Det är Nets, som behandlar Unoliving´s betalningar. När du ska beställa, klickar du på "Gå till kassan", där du fyller i ditt namn, adress, e-post samt betalsätt. Om du har önskemål till leveransdatum, kan du meddela oss det i kommentarsfältet. Du kan ändra innehåll i varukorgen ända fram tills du slutför beställningen och går till betalning. Det är först när du har fyllt i kortuppgifter som beställningen skickas till oss. Om du har valt Klarna faktura eller Klarna delbetalning, skickas beställningen till oss utan kortuppgifter.

    Alla priser på Unoliving.se är angivna i svenska kronor inkl. moms. Alla priser är dagspriser och uppdateras löpande. Vi tar förbehåll för utsålda varor, utgående produkter och prisfel i den utsträckning som är tillåten enligt gällande konsumenträttslagstiftning. 

    Beställningsvaror

    Beställningsvaror avser varor som har tillverkats enligt dina anvisningar eller som har fått en tydlig personlig prägel, t.ex. namn, bild eller annan text. Det avser även varor som vi normalt sett inte har i vårt sortiment, men tar in efter dina önskemål.

    På beställningsvaror betalas hela beloppet vid beställningen och du kan inom 4 vardagar efter beställningen, ändra eller annullera din beställning. Om du väljer att ändra eller annullera din beställning lägger vi på en avbeställningsavgift på 25% på den avbeställda varans pris. Detta gäller endast beställningsvaror, eftersom varan produceras direkt efter beställning. Avgiften täcker delar av de administrativa kostnaderna som uppstår när man avbryter en igångvarande produktion.

    Ångerrätt gäller inte på beställningsvaror.

    Beställningsbekräftelse

    Kort efter du har gjort din beställning hos oss, får du en beställningsbekräftelse per mail, som betyder att vi har mottagit din beställning. Dagen efter skickar vi Leveransinformation till dig per mail, med ett förväntat leveransdatum. Om du inte har fått en beställningsbekräftelse, bör du även titta i din skräppost/spammail. Om den heller inte har hamnat där, ska du kontakta vår kundservice, så skickar vi en ny till dig.

    Leverans

    Vi samarbetar och skickar alla beställningar med transportören Collicare.

    Den förväntade leveranstiden är 1-3 veckor, beroende på vilken produkt det är. Utvalda produkter kan levereras inom 2-4 vardagar. Detta framgår på varje produkt i webshoppen. Var uppmärksam på att varor på samma beställning, kan levereras vid olika tillfällen, då varorna kan komma från olika leverantörer. Om tillfälle uppstår där leverans inte sker inom avtalad tid, blir du, utan dröjsmål, informerad om förseningen samt en ny leveranstidpunkt.

    Viktigt vid leveransen

    Kontrollera alltid emballaget för synliga skador när du mottar varan från transportören. Om det finns synliga skador är det viktigt att du anmäler det direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen.

    Gratis leverans kl. 08-17

    Din vara levereras till tomtgräns om du bor i villa och fram till porten om du bor i lägenhet, på vardagar mellan kl. 8.00 och 17.00. Senast kvällen innan leverans, får du en avisering med en 4 timmars intervall för leveransen.

    Om du inte har möjlighet att vara hemma vid leverans, kan du välja att få den levererad utanför din bostad. Detta kan noteras i kommentarsfältet vid beställning, eller så kan du kontakta transportören, efter att du har fått aviseringen. Om varan får ställas utanför, sker det på eget ansvar.

    Om ingen är hemma när transportören kommer och inget avtal finns om att varan får ställas utanför, körs den tillbaka till vårt lager. Härefter blir du kontaktad av transportören för att bestämma en ny tid för leverans, utan extra fraktavgift.

    Transportskador

    Skulle du mot förmodan motta ett transportskadat paket eller upptäcker en skada på varan, ska det anmälas till oss snarast möjligt. Anmälan sker via e-post. Skicka följande information till kundservice@unoliving.se:

    - Ordernummer
    - Vad är det som är skadat
    - Beskrivning av skadan
    - Foto på emballaget
    - Foto på själva skadan

    Mottar du ett paket med synliga skador, uppmanar vi dig att neka att ta emot paketet, eller motta med förbehåll. Om du nekar att motta paketet, returneras det till oss, varefter vi anmäler det till transportören.

    Transportskador hanteras enligt reklamationsrätten.

    30 dagars öppet köp

    När du handlar hos Unoliving.se, kan du utan grund ångra ditt köp inom 30 dagar från det att du har mottagit varan. Du ska bara meddela oss att du ångrar köpet och därefter returnera varan till oss. Du kan antingen kontakta oss per mail på kundservice@unoliving.se, eller ringa till oss på 08-446 836 26.

    Dina 30 dagars öppet köp gäller från den dag du har mottagit varan. Om den 30:e dagen är en lördag, söndag eller helgdag, gäller nästkommande vardag. Om du har fått flera varor, från samma order, men vid olika leveranstillfällen, gäller ångerrätten från dagen när du mottog den sista varan på ordern.

    Om du har ångrat köpet av en vara, ska du skicka tillbaka varan till oss i original emballage, senast 14 dagar efter att du har meddelat oss om ditt ångrade köp.

    Du har som kund alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera eventuell funktion på varan.

    Om varans skick har förändrats i en utsträckning att den inte längre kan betraktas som ny, t.ex. om varan blivit monterad eller använd, förbehåller vi oss rätten att göra ett värdeminskningsavdrag. Detta gäller även om originalförpackning saknas eller är skadad.

    Du står själv för fraktkostnaden för din retur.

    Ångerrätten gäller inte på specialbeställda varor.

    Här kan du ladda ner konsumentverkets ångerblankett.

    Returnering

    Unoliving.se står för hämtning av varan i samband med produktskada och felleverans. Varan ska alltid packas in ordentligt och med original emballaget. Du har ansvaret för varan, tills den ankommer till oss. Ta gärna en bild på varan och emballaget innan returnering.

    Varan hämtas alltid på den leveransadress som du uppgav vid beställning.

    Vid ångrat köp, står du själv för fraktkostnaden. Beloppet för returen dras därefter av från beloppet som du får tillbaka för varan. Om ett köp är tvunget till retur, på grund av platsbrist  eller liknande vid leverans, står du som kund både för leveransen och returfrakten.

    Om hämtning inte är möjlig på den bestämda tiden, t.ex. på grund av att varan inte är tillgänglig för chauffören, ska fraktkostnaden fortfarande betalas.

    Vad kostar returfrakten?

    Varans vikt Returfrakt
    1-10 kg Kr. 120,-
    11-50 kg Kr. 250,-
    51-100 kg Kr. 350,-
    101-499 kg Kr. 450,-

    Återbetalning

    När vi mottar varan, kontrollerar vi den och återbetalar därefter beloppet som du har betalat vid köpet - minus eventuella fraktkostnader eller värdeminskning. Beloppet återbetalas alltid på samma sätt som köpet blev betalt med. Om du t.ex. har betalat med kort, återbetalas beloppet till samma kort som du betalade ordern med. Återbetalning sker senast 14 dagar efter att vi har mottagit ditt meddelande om att du ångrat ditt köp och varan kommit åter till oss eller dokumenterat att varan är på väg till oss.

    OBSERVERA:

    Du kan mista ditt köpsbelopp, helt eller delvist om varans värde har minskat på grund av:

    1. du har monterat varan eller har använt den.

    2. varan har skadats under ditt ansvar.

    3. varans originalförpackning saknas eller är kraftigt skadad.

    Reklamation

    Unoliving.se tillämpar konsumentköplagens reklamationsrätt som innebär att du har tre års reklamationsrätt från det att du har mottagit varan. Det förutsätter att du har följt alla skötselråd och att normal aktsamhet iakttagits. Du kan antingen få en vara reparerad, bytt till en ny vara eller avslag på priset, beroende på den konkreta situationen. Om varken reparation, byte eller avslag på priset hjälper problemet, returneras varan till oss och beloppet för varan återbetalas. Det är självklart ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppstått som följd av oaktsam användning av varan.

    Observera att alla varor är producerade med avsikt för användning i privata hem.

    Kontakta oss

    Du ska reklamera snarast möjligt efter att du har upptäckt felet på varan. Vi rekommenderar att du reklamerar snarast möjligt och inom 2 månader efter att du har upptäckt felet. Beroende på den konkreta situationen, får du vidare instruktioner på hur vi går vidare.

    Vid berättigad reklamation refunderar vi rimliga fraktkostnader

    Om reklamationen är berättigad, refunderar vi självklart dina rimliga fraktkostnader, för att skicka tillbaka varan till oss. I motsatt tillfälle ska du själv stå för alla fraktkostnader i samband med returnering.

    Kom ihåg att varan alltid ska skickas ordentligt inpackad. Du har själv ansvar för varan, fram tills vi har mottagit den. Ta gärna en bild på varan och emballaget innan returnering.

    Integritetspolicy

    För att kunna handla på Unoliving.se ska du minst lämna följande uppgifter:

    • Namn

    • Adress

    • E-post

    • Telefon/mobilnummer

    Ovanstående data sparas tillsammans med de varor du har köpt, i 5 år från utgången av det år som upplysningarna gäller, enligt bokföringslagen. Härefter raderas datan.

    Upplysningar ges inte vidare eller säljs till en tredjepart, såvida det inte sker i samband med en omstrukturering eller delvis försäljning av verksamheten. I detta tillfälle sker det alltid efter persondatalagen.

    I enlighet med dataskyddlagstiftning, har du som kund rätt till att påverka hur vi behandlar dina personuppgifter och kan återkalla ditt samtycke till behandling av dina personuppgifter. Läs mer om vår integritetspolicy här.

    Cookies

    När du handlar på Unoliving.se accepterar du att vi använder cookies. En cookie är en liten datafil som placeras på din dator för att vi ska kunna se vad som händer under ditt besök hos oss samt för att kunna känna igen din dator. En cookie är inte ett program och innehåller inte virus. Om du vill läsa om vilka cookies som används på Unoliving.se, samt hur du raderar cookies, kan du klicka här.

    Klagomål och tvist

    Synpunkter eller klagomål avseende Unoliving´s tjänster eller produkter, meddelas till Unoliving´s kundservice på kundservice@unoliving.se eller 08-446 836 26. Om du inte är nöjd med vår hantering av ärendet, är du välkommen att kontakta din lokala konsumentvägledare , Allmänna reklamationsnämnden (ARN) eller EU ODR Vi följer alltid ARN´s rekommendationer.

Copyright © 2013-2017 Magento, Inc. Alla rättigheter reserverade.